Cognitieve Gedragstherapie

Wat is Cognitieve Gedragstherapie en wat is het doel van CGT?

Als u aan het woord ‘therapie’ denkt, wat komt er dan bij u op? Liggen op een bank en het oprakelen van verdrongen herinneringen? Dit beeld domineert nog bij velen. Er is een heel ander behandelmodel ontstaan en is nu de meest gangbare vorm van praattherapie. Cognitieve Gedragstherapie is een behandelingswijze in de psychologie die ons leert om negatieve denkpatronen te veranderen en zo ook ons gedrag te beheersen. In deze videocursus krijgt u uitleg en oefeningen om de theorie in praktijk om te zetten.

Week 1: Deze denkfouten maken je onbewust ongelukkig.
Week 2: Zo ga je om met negatief denken.
Week 3: In de praktijk.
Week 4: Hoe kom je achter je probleem?
Week 5: Depressie de baas worden.
Week 6: Omgaan met angst.
Week 7: Je woede beheersen.
Week 8: Je zelfbeeld vergroten.

Beter in je vel met Cognitieve Gedragsherapie

  • Videocursus
  • Eenvoudige en doeltreffende technieken om negatieve gedachten te herkennen en ombuigen
  • Toegankelijke en educatieve vaardigheden
  • Werkboek + Luister versie
  • Bewezen staat van dienst
  • Snelle resultaten
  • Meer dan 3 uur videomateriaal
Video afspelen
  • Sign up
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.
We do not share your personal details with anyone.